We wtorek przed południem, mieszkanka gminy Dębowiec odebrała telefon. Mężczyzna po drugiej stronie przedstawił się jako policjant. Oszust poinformował, że otrzymał powiadomienie z banku, w którym ma konto, że ktoś chce wziąć kredyt na dane kobiety.
Kobieta odpowiedziała rozmówcy, że nie będzie z nim rozmawiać na temat kredytów oraz udzielać jakichkolwiek informacji dotyczących jej konta bankowego i tożsamości.
Oszust słysząc te słowa, zdał sobie sprawę, że jego plan się nie powiedzie. Bardzo się zdenerwował, a następnie używając wulgaryzmów naubliżał kobiecie i się rozłączył.
- Prawidłowe zachowanie 39-latki zapobiegło oszustwu i uchroniło kobietę przed wyłudzeniem jej danych oraz utratą oszczędności - podkreślają policjanci.
Pamiętaj!:
- policja lub prokuratura nigdy nie prosi o wpłacenie pieniędzy – jeśli otrzymasz taki telefon, natychmiast się rozłącz
- nie wręczaj swoich pieniędzy obcym
- jeśli zadzwoni do Ciebie ktoś bliski z obcego numeru telefonu, z informacją o jakimś zdarzeniu, w którym brał udział, to rozłącz się i zadzwoń do niego, albo innego członka rodziny i zweryfikuj tę wiadomość
- kiedy dzwoni do Ciebie pracownik banku, BIK-u czy innej instytucji z informacją, że „Twoje pieniądze są zagrożone i natychmiast musisz je wypłacić lub przelać na inne konto” – rozłącz się i zadzwoń do swojego banku lub udaj się do najbliższej placówki, żeby sprawdzić tę informację
- nie instaluj żadnych aplikacji (np. AnyDesk) polecanych przez rzekomych konsultantów, pracowników banków, policjantów czy prokuratorów
Zakaz handlu w niedzielę. Klienci będą zdezorientowani?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?