Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powiat finansuje usuwanie azbestu. Trzeba tylko złożyć wniosek

KAB
arch. NM
Wnioski na demontaż i odbiór azbestu można pobrać i złożyć w siedzibie właściwej gminy zgodnie z miejscem położenia nieruchomości. Można to zrobić do 3 sierpnia.

Jak informuje starostwo powiatowe we Wrześni, do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, a w przypadku współwłasności zgody wszystkich współwłaścicieli na realizację zadania.

Środki finansowe na realizację programu pochodzą z budżetu powiatu, dotacji gmin oraz dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Powiat pokrywa 100 procent kosztów związanych z likwidacją wyrobów azbestowych. Jest to demontaż, pakowanie, zważenie, załadunek, transport oraz unieszkodliwienie. Trzeba jednak wiedzieć, że dofinansowanie nie obejmuje kosztu zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego.

Starostwo przypomina, że materiałów zawierających azbest należy się jak najszybciej pozbyć, bo wydzielają one włókna azbestowe, które są przyczyną pylicy azbestowej i wielu innych poważnych chorób, w tym nowotworów.
Polska na usunięcie materiałów azbestowych ma czas do 2032 roku.

Zobacz również:

od 12 lat
Wideo

echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wrzesnia.naszemiasto.pl Nasze Miasto