Konferencja Marka Jutra gościła w przepięknej, świeżo odrestaurowanej Sali Białej poznańskiego Bazaru 14 listopada. Dotyczyła innowacyjnych metod w marketingu, a jednym z fundamentalnych pytań było, czy nauka i sztuka mogą wyznaczać nowe drogi, którymi będzie podążał marketing przyszłości.
Rent an Artist na konferencji Marka Jutra
Jedną z czterech prelekcji na konferencji Marka Jutra wygłosił wrześnianin Piotr Michalak, pomysłodawca i kurator Rent an Artist. Przekonywał biorących udział w konferencji biznesmenów do pożytków płynących z uczestnictwa w programie i pokazywał, jak sztuka współczesna może stać się nowoczesnym, wielowymiarowym sposobem promocji, budowania wizerunku firmy, a także sposobem zaangażowania się organizacji biznesowej w życie lokalnej społeczności.
Do uczestników konferencji Marka Jutra szczególnie przemawiał fakt, że wykład oparty był nie na naukowym koncepcie, ale na praktycznej realizacji. W ubiegłym roku bowiem wrzesińska firma APP gościła u siebie przez miesiąc poznańskiego rzeźbiarza, Tomasza Jędrzejewskiego, który stworzył rzeźby oddające energię miejsca, gdzie pracował.
Rzeźby powstałe podczas Rent an Artist towarzyszyły konferencji Marka Jutra wraz z dwoma innymi wystawami - zdjęciami Katarzyny Piweckiej i grafikami Edwarda Krefta.
Przypomnijmy, że Rent an Artist to innowacyjny program z pogranicza sztuki i biznesu. Zdobył prestiżową nagrodę na Europejskim Kongresie Kultury za innowacyjność właśnie. Idea Rent an Artist zasadza się na bezpośrednim doświadczeniu procesu tworzenia dzięki "zatrudnieniu" przez firmę artysty, który przez kilka tygodni razem z pracownikami firmy wykonuje w pełnym wymiarze godzin obowiązki pracownicze, w jego wypadku polegające na tworzeniu.
Konferencja Marka Jutra została zorganizowana przez Wielkopolski Instytut Jakości, UAM Poznań oraz Centrum Naukowe im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich i obfitowała w ciekawe wystąpienia. Dr. Agnieszka Jelewska i Michał Krawczak przekonywali, że projektowanie doświadczenia odbiorczego, a nie klasycznej reklamy to przyszłość marketingu, dr Paweł Baranowski prezentował nowatorskie narzędzie reklamowe jakim jest mapping, a dr Mirosław Wobalis pokazywał, jak Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM współpracuje z przedsiębiorcami, by zwiększyć szanse humanistów na współczesnym rynku pracy.
Konferencja Marka Jutra - zdjęcia
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?