Jak udało nam się ustalić, w VW Poznań miejsce pracy może stracić ponad 700 osób. Redukcja stanowisk zaplanowana jest na przestrzeni bieżącego i kolejnego roku. Za powód likwidacji miejsc pracy podaje się automatyzację i modernizację VW Poznań.
Skąd tak drastyczne kroki i czy likwidacja stanowisk będzie dotyczyć tylko poznańskiej czy także wrzesińskiej fabryki VW?
- Zmniejszenie liczby stanowisk pracy w Volkswagen Poznań ma bezpośrednio związek z realizowanymi inwestycjami i zwiększeniem stopnia automatyzacji procesów produkcyjnych, w szczególności dotyczy to obszaru spawalni w zakładzie w Poznaniu - mówi portalowi gloswielkopolski.pl Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.
Volkswagen Poznań obejmuje patronatem klasy uczniów i studentów, kształcących się w współtworzonych przez VW klasach i studiach dualnych. Czy redukcja stanowisk będzie miała wpływ na te grupy?
W tej sprawie głos zabiera Jolanta Musielak, członek Zarządu ds. Personalnych i Organizacji:
- Optymalizacja struktury zatrudnienia, o której dzisiaj mówimy nie dotyczy uczniów klas patronackich, czy studentów studiów dualnych, którzy zdecydowali się swoją przyszłość związać z Volkswagenem. Osoby te zdobywają dzisiaj wiedzę i kwalifikacje jakich będziemy potrzebowali w przyszłości. Dlatego jesteśmy przekonani, że również w przyszłości będziemy oferować absolwentom politechniki i klas patronackich dalszą pracę w zakładach Volkswagen Poznań
Nie mają zatem powodów do obaw uczniowie klas zawodowych w ZS1 w Swarzędzu i ZSP we Wrześni oraz studenci studiów dualnych na Politechnice Poznańskiej, którzy we wrześniu 2019 roku rozpoczęli naukę, która ma na celu przekazanie wiedzy teoretycznej oraz połączenie jej z doświadczeniem zawodowym i pracą w Volkswagen Poznań.
Których pracowników będą dotyczyć zwolnienia w VW?
Zwolnienia będą dotyczyć w szczególności osób, które zajmują stanowiska manualnego spawania i zgrzewania, ale także innych stanowisk produkcyjnych, jak i administracyjnych. Powodem zwolnień tej grupy pracowniczej jest modernizacja fabryki, coraz większa automatyzacja różnych procesów produkcyjnych:
- Przemysł motoryzacyjny przechodzi fazę głębokiej rewolucji i nie mam tu na myśli tyko napędów elektrycznych, lecz również zmianę technologii produkcji. Przemysł 4.0, bussines 4.0 zmienia naszą rzeczywistość w biurach i na produkcji. W związku z tym musimy dostosować nasze procesy, ale i liczbę pracowników do tych zmian. Mówimy tu o zmniejszeniu o 750 stanowisk pracy w perspektywie do końca 2020 roku - podkreśla Ocksen, prezes VW.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?