Całkowita wartość projektu to 14 843 568,57, natomiast kwota dofinansowania z UE to aż 11 996,931 zł. Obszar inwestycji to w większości teren poprzemysłowy - dawne zakłady Tonsilu. Jak mówi wiceburmistrz Artur Mokracki teren silnie zdegradowany, z pozostałością starej zabudowy. - W ramach przeprowadzonego w maju 2016 naboru wniosków, preferowane były kompleksowe projekty obejmujące jak największą liczbę określonego działania inwestycyjnych, takich jak budowa i przebudowa systemu transportu publicznego - wylicza. Poza tym, zakup niskoemisyjnego taboru, budowa systemów zarządzania ruchem, czy też budowa lub przebudowa dróg dla rowerów.
Łącznie wpłynęło 25 propozycji, pieniądze otrzymało tylko siedem. Pięć miesięcy po złożeniu wniosku o dofinansowanie centrum okazało się, że projekt został bardzo wysoko oceniony. Września znalazła się na drugim miejscu tuż za Wągrowcem, który wnioskował o wsparcie poprawy transportu publicznego.
Nie trudno zauważyć, że ruch w mieście w ostatnich latach znacznie się zwiększył. Stąd też pomysł wybudowania parkingów niedaleko dworca PKP i PKS, gdzie kierowcy mają zostawiać swoje pojazdy i w dalszą drogę komunikacją publiczną. Ważną częścią jest również deptak, który połączył Stary Rynek z galerią Karuzela, tak aby miasto stanowiło spójną całość.
Prace związane z budową centrum trwały 13 miesięcy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?