Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wyremontują kolejny odcinek trasy kolejowej Poznań - Piła. Będą utrudnienia dla pasażerów

Norbert Kowalski
Remont trasy kolejowej do Piły ma się zakończyć w 2019 roku
Remont trasy kolejowej do Piły ma się zakończyć w 2019 roku Adrian Wykrota
Remont trasy Poznań - Piła zakończy się w 2019 r. Wojewoda wielkopolski właśnie wydał pozwolenie na modernizację kolejnego odcinka. Na czas remontowanego odcinka PKP uruchomi zastępczą komunikację autobusową.

– Zakres inwestycji jest bardzo szeroki i z pewnością przyczyni się do poprawy nie tylko bezpieczeństwa, ale jakości i szybkości przejazdu na jednej z głównych linii kolejowych w naszym województwie. Przebudowie ulegnie, zarówno układ torowy, jak i towarzysząca mu infrastruktura kolejowa – tłumaczy wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann.

Wyremontowane będą również obiekty inżynieryjne, a część z nich zostanie dostosowana do przejść dla zwierząt. Ponadto przebudowane i wyremontowane zostaną przejazdy i przejścia w poziomie szyn, a część przejazdów zostanie zlikwidowana.

Modernizacja linii kolejowej obejmuje także przebudowę i budowę peronów oraz dojść do peronów na przystankach osobowych: Oborniki Wlkp. Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki, Milicz, Piła Kalina oraz na stacjach: Oborniki, Rogoźno Wlkp., Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła Główna.

Przypomnijmy, że pierwszy etap remontu linii kolejowej z Poznania do Piły rozpoczął się jesienią ubiegłego roku. Wtedy to modernizacji została poddana jedna nitka torów na odcinku z Poznania do Obornik.

Z kolei w marcu ma się rozpocząć drugi etap, który obejmie remont drugiego toru między Poznaniem a Obornikami oraz jednotorowego odcinka między Obornikami a Piłą. Wtedy też pomiędzy Obornikami a Piłą wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa.

Między grudniem 2017 r. a marcem 2018 r. będą wykonywane prace związane z układaniem kabli telekomunikacyjnych do nowego Lokalnego Centrum Sterowania oraz prace przy sieci trakcyjnej. Remont ma się zakończyć w 2019 roku. Po modernizacji pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120 km na godzinę a czas przejazdu między Poznaniem a Piłą skróci się nawet o 40 minut.

Dwa nowe pociągi w łódzkim taborze kolejowym. Pojazdy wyprodukowane przez fabrykę Cegielski Poznań

Źródło: dzienniklodzki.pl

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto