W mejlu natomiast znajduje się informacja, że musimy potwierdzić jej otrzymanie. Marlena Nowicka, rzecznik prasowy ZUS w Wielkopolsce, przyznaje, że w ostatnim czasie problem ponownie się nasilił. Okazuje się, że zaniepokojeni odbiorcy dzwonią do oddziałów i pytają o co chodzi. - Kilka osób zwróciło uwagę na nieprawidłowy adres mejlowy. Stopka, poza faktycznym adresem centrali, zawierała również adres mejlowy, który zawierał rządową domenę "gov.pl". ZUS nie funkcjonuje w ten sposób. Nikt z pracowników nie ma w adresie nazwy "gov.pl" - podkreśla M. Nowicka.
Dodaje, że pracownicy Zakładu nigdy nie kontaktują się z klientami drogą mejlową. Kontakt elektroniczny istnieje tylko wówczas, gdy mamy profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i wyrazimy zgodę na taką formę komunikacji.
Mejle, które możemy otrzymać wysyłane są przez osoby, które chcą uzyskać od nas informację do tak zwanych danych wrażliwych. Otwarcie mejla lub też zawartego w nim załącznika może nam zainfekować komputer. Zignorujemy więc tak wiadomość lub po prostu przenieśmy ją do kosza. W razie wątpliwości można zadzwonić do najbliższej placówki ZUS.
Zobacz również: Oszuści czyhają na naszą nieuwagę.
Jakie są wczesne objawy boreliozy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?